9 Temmuz 2015 Perşembe

Karanlık Zihinler -Alexandra Bracken | Kitap Yorumu





Kitabın Adı : Karanlık Zihinler
Yazar: Aleandra Bracken
Yayınevi: Parodi Yayınları
Seri: The Darkest Minds #1
Sayfa Sayısı: 576
Tür: Bilim Kurgu/Genç Yetişkin/Distopya










ARKA KAPAK:

Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.

Aklınızın derinliklerinde gezinebilir, 

anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim. Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar
Ve kaçanlar... 

YORUMUM:


Ben dizi izlerken ne ara yorum yazmak için bloga girdim bilmiyorum. Daha Tatlı Tehlike'nin yorumunu yapmadım. Üşengeçliğim sağolsun. Kitap aslında alışveriş listemde yoktu. İndirimde görür görmez dikkatimi çekmişti. Fantastik distopya olan kitaplara aşık olduğumdan tabi ki de almasam olmazdı.Neyse gelelim kitabımızın yorumuna.

Kitabın kalın oluşu gözümü baya korkutsa da 4 gün civarında bitirdim sanırım. Baya sürükleyici bir kitaptı. Olaylar yavaş ilerlemesine rağmen hiç sıkılmadan keyifle okudum. Kitabı okurken aklıma Believe dizisi geldi. Orada da böyle güçleri olan çocuklar vardı ve onları da amaçları için kullanıyorlardı. 


"EN PARLAK ZİHİNLER EN KARANLIK OLANLARDIR!"

Kitapta çoğu yerde duygulanıp ağlamış olabilirim. Tüm o güçleri olan çocukların geçmişi, ailelerinin onları bir canavarmış gibi görmesi... Hele o son sahne. Kendime gelemedim bir süre zaten o sahneyi okuyunca. 

*spoiler* Liam ın gelecek için kurduğu hayaller ve üstüne Ruby nin Liam ın hafızasını silmesi. Aklıma geldikçe kalbim eziliyor sanki. Yapılır mıydı bu. Tek tesellim ilerde inşallah hafızasını bir şekilde geri alır. Amiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin. *spoiler bitimi*


Güçleri olan çocuklar ( Psi ψ olarak adlandırılıyorlar) aralarında renkler vasıtasıyla ayrılıyorlar.
Yeşiller: üstün zeka 
Maviler: telekinezi (eşyaları, insanları vs hareket ettirebiliyorlar)
Kırmızılar: ateşi kontrol edebilme

Turuncular:  zihin kontrol edebilme 
Sarılar: elektriği kontrol edebilme
Sarılar, Kırmızılar ve Turuncular diğer renklere göre daha tehlikeli.


Betty tayfasını acayip sevdim. Liam ın o korumacı tavırlarını, Ruby'nin o kadar olay yaşamış olmasına rağmen hala güçlü kalabilmesini(bu aslında tüm karakterler için geçerli), Chubs ın ne kadar soğuk davranırsa davransın içindeki sıcak kişiliği, Zu nun kırılgan yapısının altındaki güçlü durmaya çalışan minik yapısını...
*spoiler* liam ve chubs betty hakkında konuşurken ruby nin onu istemediklerini sandığı kısımda bende kalpten gidiyordum ruby gibi. Liam ve Betty aşkı işte :D:d *spoiler*

En nefret ettiğim karakterse kesinlikle Clancy. Kitabı okuduğunuzda eminim sizde benim gibi kafasını duvarlara sürmek isteyeceksiniz. 

Kurgusu, karakterleri, akıcılığıyla favori distopyalarım arasına girdi. İkinci kitapta yakında çıkacak.Benden mutlusu olmaz.Bu arada serinin kapaklarına bayıldıım!!!

PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder