20 Nisan 2015 Pazartesi

Alev Deneyleri -James Dashner | KİTAP YORUMU


Kitap Adı: Alev Deneyleri
Özgün Adı: The Scorch Trials
Seri: The Maze Runner #2
Kitap Yazarı: James Dashner
Sayfa Sayısı: 400
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Fiyatı:25 Tl

ARKA KAPAK

Labirent bulmacası çözülünce her şeyin sona ermesi gerekiyordu...

Thomas, Labirent'ten kaçışın tüm Kayranlılar için özgürlük anlamına geldiğini düşünmektedir. Fakat İSYAN'ın işi henüz bitmemiştir. İkinci Aşama daha yeni başlamıştır: Alev Deneyeleri

Kural Yok. Yardım Yok. Ya başarırsın ya ölürsün.

Güneş ışınlarından en fazla etkilenen bölge olan Alev'i geçmek için iki haftaları vardır ve İSYAN, işleri zorlaştırmak için karşılarına binbir türlü tehlike çıkarmaya hazırdır.

Arkadaşlıklar sınanacak. Sadakat sorgulanacak. Hiçbir şey kesin değil.

Kayranlılar önlerine çıkan tüm tehlikelerle yüzleşmeye hazır olsalar da kurtuluşun tek yolu diğerlerini yok etmekten geçiyor olabilir.

YORUMUM:

İlk kitabın yorumunu 1 hafta önce yayınlamıştım. Buraya tıklayarak yoruma ulaşabilirsiniz. İkinci kitabı bugün bitirdim ve sıcağı sıcağına yorumumu yazayım dedim. Daha sonra aklımda bir şey kalmıyor(tam bir balık hafızalıyım).

Birinci kitabın yorumunda aklımda bir sürü soru işareti kaldığını söylemiştim. Bu sorulardan sadece bir tanesinin cevabını aldım. Peki ya diğerleri mi? Bir çuval soru daha eklendi üzerine. Yazar kafada soru işaretleri bırakmayı çok seviyor heralde. Bu benim için iyi bir şey aslında daha fazla heyecan katıyor olaya. Ama hiç değilse birinci kitaptaki soruların cevaplarını alsaydık. İnşallah üçüncü kitapta yazar cevapları verir. Yoksa deliye döneceğim.




-spoiler-
Şuan Teresa'ya o kadar sinirliyimki inşallah üçüncü kitapta Izdırap Verenler tarafından veya Ampül Adamlar(geçen yine yaratıcılıkta sınır tanımıyorum) tarafından öldürülür :D Thomas a her vurduğunda içim acıdı resmen. Ve söylediği yalanlara ne demeli. Başından beri Aris ile konuşuyormuş ve bunu Thomas'dan saklamış. Amacı neydi çok merak ediyorum. Neden hiç bahsetmediğini. Kapısında yazan "Hain" yazısı aslında alnına yazılmalıymış. İlerde ne yapıp Thomas'ın ona olan güvenini ve benim ona olan güvenini geri kazanacak merak ediyorum :D
-spoiler bitimi-
Ampül Adam
Kitap tamamiyle Thomas'ın etrafında dönüyor. Her yerde onun ismi var. Tamam anladık Thomas özel. Ama onu özel kılan şey ne??? Deliler arasında adeta bir fenomen :D Neden Thomas yazarcım anlatsana biraz. İnşallah mantıklı bir açıklaman vardır. 

Deliler
Ve kitaba yeni karakterler eklendi. Şimdilik hepsini sevdim.Gerçi başında Teresa'yı da sevmiştim ama neler çıktı neler. Herkes resmen bir şeyler saklıyor  birbirinden. Zaten herkesin kafasında soru işaretleri var birde saklanan sırlar çıktı. Deli olacağım. Tabi tedaviyi bulamazlarsa Kayranlılar benden önce deli olacaklar orası ayrı.

-spoiler-
Brenda nasıl telapati yoluyla konuşabildi ve o söyledikleri neyi ima etmeye çalıştı???????? Bu Brenda da  kesin bir şeyler var. Ahanda buraya yazıyorum.
-spoiler bitimi-


Ekşınlar ekşınlar. Sayfaları öyle hızlı çevirdim ki bir bakmışım kitap bitmiş. Eğer bir kitabı elime aldığımda bitirene kadar okuyorsam o kitap olmuş demektir. Hemen üçüncü kitabına başlayacağım.

Minho ve Newt e burdan sevgilerimi yolluyorum. Yazdığım yorumu tekrar okuyunca onlardan bahsetmediğimi farkettim. Kitapta en sevdiğim karakterlerden bahsetmesem ayıp olurdu değil mi? 

ALINTILAR:

"Senin kim olduğunu nereden bilecek ki?" diye sert bir şekilde karşılık verdi Minho. "Ayrıca fark etmez. Eğer biri seni, beni ya da bir başkasını öldürecekse hepimizi de öldürmeye çalışabilir. Öyle değil mi?"
"Çok tatlısın" diye homurdandı Tava. "O halde sen Thomas'la birlikte öl. Sanırım ben kaçıp suçluluk duygusuyla yaşayacağım." 
syf:113

*****

Thomas: Çarşafın çekip yaşlı kadın gibi sıkıca başına sardı. "Nasıl görünüyorum?"
"Şimdiye kadar gördüğüm en çirkin kız gibi," diye cevap verdi Minho. "Erkek olarak doğduğun için tanrılara şükretmelisin."
syf:102

*****

"Ah muchacho, seni sevdim.Neden bilmiyorum ama sevdim. Yoksa şimdiye kadar seni üç kez öldürmüştüm."
"Bunu yapabilir misin?" diye sordu Thomas.
"Hı?"
"Birini üç kez öldürebilir misin?"
"Bir yolunu bulurum."
"O halde daha kibar olmaya çalışacağım."
syf:177

*****

"Kes sesini," diye karşılık verdi Minho. "Ben hepinizden daha güçlüyüm.Canım bundan daha fazla acısaydı bile senin ciğerini sökebilirdim."
Thomas omuz silkti. "Ciğer severim.Keşke olsaydı da yeseydik." Midesi guruldadı.
"Bu bir şaka mıydı?" diye sordu Minho."Sıkıcı Thomas gerçekten de şaka mıydı?"
"Sanırım" diye cevapladı Newt.
"Komik biriyim," dedi Thomas omuz silkerek.
syf:156

PUANIM:


6 yorum:

  1. ben seriyi baya önce bitirdim kkk aslında serinin en sevdiğim kitabı oldu kitabı okurken kardeşim videomu çekmiş :P okurken korkunç oluyomuşum asdfg ayrıca film hakkında merak ettiğim bi konu var bu senarist 2. filmi Allah aşkına nasıl bağlıycak ilk filmde telapati meselesinden hiç bahsetmedi :P Ve kendini 3. kitabın sonuna kendini hazırla kkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan sen diyince bende merak ettim bak acaba nasıl yapacak senarist :D
      Acayip meraklandım ya.Hemen okumam lazım hemeeeeeen. Thomas, Minho ve Newt e bir şey olmasında her şey kabulümdür ^.^

      Sil
  2. son kitap ahhh sonu bitirdi beni ama iyi anlamda mı kötü anlamda mı okuyup gör ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak böyle dedin ben işkillendim kesin bir şey oldu Minho ya :(( (koşarak kitabı okumaya gitti)

      Sil
  3. Benim de favorim Minho kkkk ama söylemeeem -çabuk bitir diye yapıyom üzerine konuşcak çok şey var ve benim bu kiyabı biriyle konuşmam gerek kkk-

    YanıtlaSil