27 Eylül 2016 Salı

Beni Yakma(Shatter Me #3) -Tahereh Mafi | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Beni Yakma
Orijinal Adı: Ignate Me
Yazarı: Tahereh Mafi
Seri: Shatter Me, #3
Çevirmeni: Kader Çekerek
Yayınevi: Dex Kitap
Sayfa Sayısı: 400
Türü:
 Paranormal, Distopya, Aşk















ARKA KAPAK:
Omega Noktası’nın kaderi belirsiz. Juliette’nin tüm dostları hatta tanıdığı herkes, ölmüş olabilir. Savaş daha başlamadan bitebilir. Juliette, Yeniden Kurulus’un önündeki tek engel. Kendisi hayatta kalmayı başarabilirse Yeniden Kuruluş’un var olamayacağını biliyor. Ama Yeniden Kuruluş’u yıkmak ve az kalsın canını alacak olan adamı ortadan kaldırmak için Juliette’in aklının ucundan bile geçmeyen birinin yardımına ihtiyacı var: Bu kişi Warner. Düşmanlarını yok etmek için birlikte mücadele ederlerken, Juliette bildiğini sandığı her şeyin -Warner, yetenekleri ve Adam- yanlış olduğunu da keşfediyor.
YORUMUM:


Evet bir serinin daha sonuna geldik. Bu yorumu yazmak beni fazlasıyla üzüyor çünkü seriye nasıl veda edeceğimi bilemiyorum.Özellikle Warner ve Kenji’ye.

Serinin ikinci kitabı benim için seride en sevdiğim kitaptı.Üçüncü kitapta da fazla beklenti içine girdim daha fazla olay bekledim. Tam olarak istediğimi alamasamda bol bol WARNER sahnesi olduğundan kitabı çok sevdim. Warner’ı zaten çok seviyordum hakkında daha fazla şey öğrendikçe daha da sevdim. Onun hakkındaki hissettiklerimi anlatmak çok güç. Tek kelimeyle MÜKEMMEL olarak açıklayabilirim sanırım.

Gelelim Juliette’e acayip beklentim vardı bu kızdan. Hele ikinci kitapta saçını başını yolacaktım. Neyseki bu kitapta tam olarak istediğim özgüvene kavuştu. Aslında çok güçlü olup bir önceki kitapta anca oturması ve ağlayıp durması sinirlerimi bozmaktan başka bir şey yapmıyordu. O yüzden Juliette bu kitapta benim için gerçekten çok iyiydi. SONUNDA J SONUNDA!

Adam.. Diğer kitapta ona üzüldüğümü ve mutlu olmasını istediğimi söylemiştim. Hala öyle düşünüyorum çünkü Adam’a yazarın hafiften haksızlık ettiğini düşünüyorum. Warner’ı daha fazla sevelim diye biraz Adam eziklenmiş orası çok açıktı. Yani yazar bunu başarmış diyebilirim. Adam bu kitapta benim için fiyaskoydu.

Kenji. Bu çocuğu her zaman seveceğim. Seri boyunca daima sevdiğim tek karakterdi. Şebek, şakacı, güçlü ve bir o kadar yakışıklı. :D Onun konuştuğu sahnelerde yüzümde hep bir sırıtma vardı.Özellikle Juliette ile olan konuşmaları. Aranılan dost kesinlikle. Serinin tuzu biberiydi resmen.

Castle, Winston, Brendan, Alia, Lily, Ian ve James. Bu karakterler hakkında daha önceki yorumlarımda pek bahsetmemiş olabilirim ama her biri grubun önemli parçalarıydılar. Her karakteri ayrı bir sevdim diyebilirim.

Evet gelelim kitabın içeriğine. Kitap ilk başta yavaş bir tempoyla başladı. Bol bol Warner sahnesi vardı. Çok güzel bir şekilde ilerledi ama kitabın sonunu seriye hiç yakıştıramadım. Hatta son sayfayı okuduğumda sayfayı çevirdim bir de ne göreyim başka sayfa yok. İlk sayfa eksik falan sanmıştım ama meğer o kadarmış. Hayal kırıklığımı düşünün. Ve telefonu fırlatışımı.Yani sonunun kötü olduğunu düşünmüyorum ama öyle bir yerde bitmiş olmasına sinir oldum.Yani son sahnelerin oldu bittiye geldiğini düşünüyorum.Keşke öyle olmasaymış beni tatmin etmedi. Son sahne hariç zaten kitap muazzamdı. Aferin Tahereh. Ne yapacağın hiç belli olmuyor.Alkış.

 
Kitabın akıcılığından söz etmeme gerek yok sanırım. Tek sıkıntı yine çevirmenin değişmiş olması. Neden bu serinin çevirmenleri sürekli değişmiş anlamıyorum. Tamam değişti diyelim diğer kitapta çevrilen bir şeyi bu kitapta farklı çevirmek nedir? Keşke ingilizce okusaymışım. Neyse ikinci kitabın sonundan sonra direk son kitaba başladım. Ki kitap bende yoktu ve hiçbir kitapçıda da yoktu. O yüzden pdf olarak bitirdim. Neyse sonra kitabı sipariş vereceğim zaten.

Aşk, aksiyon, dram, fantastik ne ararsanız vardı.Kitabın başına oturduğum andan itibaren kitaba kilitlendim ve hemencecik bitirdim.Seriyi özleyeceğim kesinlikle. ÖZELLİKLE WARNER.WARNER.WARNER. Hatta bence seri devam etmeli. Yazar bize bir güzellik yapıp dördüncü kitap yazsa tadından yenmez.

Her kitabın sonunda kapağa değiniyorum evet ama resmen rezaletler. Hele bu kitabın kapağı. Üzüyorsun Dex üzüyorsun.

ALINTILAR:

"Karanlığın, şu sessiz saatlerin kendine has bir dili var sanırım. Sırlarımızın gizli kalacağı sanısıyla kendimizi en olmayacak zamanda korkunç bir savunmasızlığa bıraktığımız dakikalar bunlar, garip bir rahatlık hissiyle dolduğumuz. Bu karanlığınkalıcı bir örtü olmadığını, er ya da geç güneşin doğacağını unutuyoruz. Aydınlıkta asla dile getiremeyeceğimiz düşünceleri ve duyguları böyle anlarda söyleyivermek kolay."

*****

"Hiçbir silah, kılıç, ordu ya da kral, cümlelerden daha güçlü olamaz. Kılıçlar seni kesip öldürür ama kelimeler iliğine kadar saplanıp kalır ve seni yaşayan bir cesede çevirir, o saplandıkları yerde kanatır da kanatır."

 *****

"Söylemek istediğim her kelime ete kemiğe bürünüyor bir anda sanki, yere düşüp düşüp ayağa kalkıyorlar.Paragraflar çevremde kol kola girip duvar örüyorlar, her şekilde birbirine eklenmeyi iyi becerir onlar, kaçacak yer bırakmıyorlar bana. Kelimelerin arasındaki boşluklar bedenime tırmanıp ağzımdan içeri, göğsüme doluyorlar. Öyle boş ki içim uçacak gibiyim.
Nefes alıyorum. Bin bir zorlukla."

*****

"Sen korkağın tekisin," diye fısıldıyor. "Benimle olmak istiyorsun ama ödün kopuyor bundan. Utanıyorsun. Benim gibi birini istediğin için utanç duyuyorsun. Değil mi?"

*****

"Git," diyor. "Şuanda burada olmanı istemiyorum."
Kızıyorum. "O halde neden beni buraya geri getirdin? Beni görmek bile istemiyorsan..."
"Neden anlamıyorsun?"
"Neyi anlamı..."
"Seni seviyorum."

***** 

Artık korkudan korkmuyorum ve beni yönetmesine izin vermeyeceğim. Korku, benden korkmayı öğrenecek.

*****

'Kalbimin sesini duyuyor musun,' diye sormak istiyorum. 'Sevdiğin her şeyin listesini yapmak ve o listede ben de olmak istiyorum.'

*****

 "Eğer içinizden birinin vır vır sohbet ettiğini duyarsam, Brendan'ı gönderip tekmelettireceğim." 
    "Ben kimseyi tekmelemem."
    "Kendini tekmele Brendan." 
    "Biz niye arkadaşız hiç bilmiyorum." 
    "Kapayın çenenizi." Lily köşeden söyleniyor. 
    "Hanımefendiyi duydunuz, kesin sesinizi," diyor Winston. 
    Ian lafa karışıyor. "Konuşup duran sensin geri zekalı." 
    "Brendan, şunu tekmeler misin?" 

 *****

"Warner asla geç kalmaz, bu durum normal değil." 
"Sen nereden biliyorsun? Ne kadardır tanıyorsun ki onu? Beş ay mı? Nasıl bu kadar emin olabiliyorsun onun hakkında her şeyi bildiğinden? Belki adam bir gece kulübünde, janjanlı yelekler giyip kankan dansı yaparak şarkı söylüyordur boş zamanlarında." 
"Warner janjanlı yelekler giymez." 
"Ha ama kankan dansı yapabilir diyorsun?" 



PUANIM:
4.2/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder