24 Haziran 2015 Çarşamba

Son İsyan -James Dashner | Kitap Yorumu



Kitap Adı: Labirent:Son İsyan
Özgün Adı: The Dead Cure
Seri: Maze Runner #3
Yazarı: James Dashner
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 380
Fiyatı: 25 TL

ARKA KAPAK

Her şeyin sonu geldi! 

İSYAN, Thomas'ın her şeyini almıştır: hayatını, anılarını ve sonunda arkadaşı olan Kayranlıları. Ama artık sona ermiştir. Son bir testin ardından Deneyler tamamlanmıştır. 

Kurtulan olacak mı? Ama İSYAN, Thomas'ın onların düşündüğünden çok daha fazlasını hatırladığını bilmemektedir. Ve Thomas artık söyledikleri tek kelimeye bile inanmayacaktır! 

Gerçek dehşet verici olacak. Thomas Labirent'i yenmiş, Alev'de hayatta kalmıştır. Arkadaşlarını kurtarmak için her türlü riski göze alacaktır. Ancak bu kâbusu sona erdirecek tek şey, gerçeğin ta kendisidir. Artık yalan yok. 

YORUMUM:


Birinci kitap yorumum için tık. İkinci kitap yorumum için tıııık.

Şuan o kadar sinirliyim ki. Nereden başlasam bilmiyorum. İlk iki kitaba olan aşkım bu kitapta yerini hüsrana bıraktı. Kesinlikle bu kitabın acayip gereksiz olduğunu düşünüyorum. O kadar gereksiz yerlere değinmiş ki yazar bu kitapta okurken bir yerden sonra acayip sıktı. Sırf aklımdaki soru işaretlerinin cevabını almak için kitaba devam ettim diyebilirim.(Ve Minho için :D)  Ve sonuç ne oldu bilin bakalım????? Cevapları tabi ki alamadık. Aldıysak bile yarı buçuk aldık ve kafamda daha çok soru işareti oldu. 

Tam ahan şimdi cevapları alacağız diyorum. Sonra pat "bon hoçbor şoy hotorlomok ostomoyorom" deyiveriyor Thomas beyimiz. Canım anladık hatırlamak istemiyorsun da biz ilk kitaptan beri bu soruların cevabını arıyoruz.







Kesinlikle bir final kitabına yakışacak bir kitap değildi. Serinin içine ancak böyle edilebilirdi ne diyeyim. Her şeyi bıraktım o kadar gereksiz ölüm vardı ki. Dedim heralde yazar şaka yapıyor. 

*spoiler* Tamam Newt'ün ölümünü bir şekilde anlarım ama Teresa'nın son 2 sayfa kala sebepsiz yere ölmesine ne demeli?????? Resmen şaka gibi. Sen ilk kitapta kızı ballandıra ballandıra anlat Thomas ile arasında bağ kur sonra kızı durup dururken öldür. Ve sonradan gelen Brenda'yı Thomas'a layık gör.Evet ikinci kitabı okuduktan sonra Teresa'ya siinir olmuştum. Hatta onu bir kaşık suda boğabilirdim.Ama onunda kendince sebepleri vardı Thomas'ı korumak için yapmıştı her şeyi. Affedilmesi kolay şeyler yapmadı ama bu ölümü hiç haketmedi. *spoiler bitimi*


Sonlara doğru yaklaştığımda kitabın o şekilde bittiğine inanamadım. Dedim heralde sayfalarım eksik. Yanlış basım falan. Ama nerde o günler. Keşke yanlış basım olsaymış.











Bu gifler benim duygularıma resmen tercüman oldu.

*spoiler* Şuan aklıma geldi de Aris'e ne oldu??? Öldü mü yoksa diğerleriyle geçitten geçti mi??? İkinci kitapta tamemen ondan bahsedilip son kitapta sıradan biri haline gelmesi saçma oldu. Sonuçta Teresa öldü ve Aris ile yakındılar. O sahnelerde yanında olması falan gerekmez miydi? 

En önemli yere değinmedim kitabın sonuna. O kadar şey yaşandı sırf tedaviyi bulmak için. Ama peki sonunda ne oldu geri kalan bağışıklar için yeni bir dünya kuruldu. Peki ölen insanlar??? En başında böyle bir şey yapsaydılar ne olurdu. Gereksiz yere binlerce insan öldü. Akıl alır şey değil. *spoiler bitimi*

Bu şekilde yazılmış bir son bu seriye haksızlıktır.Gidiyorum. Daha fazla dayanamayacağım. 
Sabahın yedisinde ben temalı

PUANIM:

13 yorum:

  1. YA BEN THORESA ŞİPLERDİM KİTAPTA BRENDA KALTAĞI ÇIKTI BAŞIMIZA

    YanıtlaSil
  2. Teresa kesinlikle ölmemeliydi ve thomas tan nefret ediyorum ama bu bizim düşüncemiz yazar farklı düşünmüş ve de Brenda nedir yaağğ??? Ölüm emrini okumadıysanız okuyun harikaaa ben ölüm emrini okuduktan sonra teresanın baş kahraman olduğunu düşündüm bu arada kendinize güveniyorsanız yeni kitap olan oyun ustasını okuyun harika bir kitap baştan hiçbirşey anlamayacaksınız ama sakın bırakmayın
    I love Sarah forever

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu okuyunca bir an dedim Teresa ne ara öldü ahahah unutmuşum. Ölüm Emrini okumadım son kitaptan sonra deli olunca. Oyun Ustasını çıkar çıkmaz aldım ama okumak nasip olmadı :D

      Sil
  3. bence newtin ölümü mantıklıydı ama teresanın ölümü saçmaydı birden bire kızın kafasına taş düştü öldü ne alaka yani? herhalde thomas beddua etmiş 'başına benim kadar taş düşsün' diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence filmi izleyip bu yoruma bak ve o anı hayal et teressa thomas'ı helikopteri yetiştirmeye çalışırken halk isyan edip binayı vuruyor teressa son anda thomas'ı helikoptere doğru itiyor ama kendi helikoptere atlayacağı sırada bina üzerine yıkılıyor. Kitabı okurkende ilk insan gibi düşünmemelisin gökten kafasına taş düşmüş değil ya bina kızın üstüne çöktü :))

      Sil
  4. bence de ayrıca teresa thomas abimizin kalbini kırıp duruyo sonra 'yapmasam öldüreceklerdi' tabi thomas da ana kuzusu yufka yürekli(ve biraz da salak) hemen affediyo teresayı. ulan teresa biliyo ki İSYAN thoması öldürmez oynatıyo parmağında thoması

    YanıtlaSil
  5. Teresa'yı hiç sevmedim. İyiki ölümüş ama en sevdiğim karakter olan Newt'in ölümü çok sacmaydi. Bence Newt ölmemeliydi. Onun için üzülüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bence newt 4.bölümde yaşıyor olarak geri gelsin newt ölmemeliydi çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu okuduktan sonra şunu söyleyebilirim bence NEWT ASKİM ÖLMEDİ çünkü hatırlarsan Thomasin kanı virusu yok ediyordu ve NEWT e saplanan o bıçağın üzerinde Thomasin kanı vardı demek ki OLMEMEMİS OLABİLİR. İNSAALAH 4. FİLM GELİR VE BU TEORİ DOGRU CİKAR CUNKU BEN NEWT İCİN OLUP OLUP BİTİYORUM DUA EDELİM Kİ BUNLAR DOGRU OLSUN VE NEWT GERİ GELSİN AMİNNNNNNNNN

      Sil
    2. geri gelebilir çünkü bıçak ilk kime saplandı ... :D saplandığı kişi kanıyla brendayı kurtardı bence 4. filmde gelir çünkü gally e bina kadar mızrak saplandı geri geldi newte kürdan kadar bıçak saplandı NEWT ÖLMEZZZZZ


      Sil
  7. O kadar izledim ama son 25 dkkasınsa kaldım. Buarada teresa ölmeseydin ben zaten seni öldü kabul edecektim gene .Yoksa uyku uyuyamazdım .Pis sürtük. Tüm bölüm boyunca etmediğim laf kalmadı. Sonunda gebermiş adi. Ama benim newt im ölemez .Bende öldüğünü düşünmüyorum aslında. İzlerken bile o bıçak önce thomasa sonrada newte girdiği için ümidimi yitirmedim. Teresa iyiki öldün iyikiii. Sen thomasa yakışmıyordun .O ne kadar merhametli ve iyiyse sen o kadar sürtük ve pisliktin. Gebermen iyi oldu. Thomasla o kız yakıştılar .O kız kaç kez thomas için kendini tehlikeye attı. Az daha dönüşecekti hatta. Ama teresa?! Anca kendini düşündü .Az daha onun yüzünden minho ölecekti. Cehenneme git teresa. Hemde taaaa en dibine!!!

    YanıtlaSil
  8. Teresaya gıcık olanlar var sırf ihanet etti diye.Ama o ihanet etmedi herşeyi Thoması kurtarmak için yaptı. Tamam anlıyorum virüs kodunda son bölümü okuyanlar bilir orada Teresa nın baştan beri ihanet ettiği yazıyor ama o bir e postaydı ve james dahasner ın açiklamasına göre onu eva page yazmış daha önce yaptığı gibi. O yüzden teresayı seviyorum. Ölmesine üzüldüm ve kitapta beyenmediğim ve gereksiz bulduğum tek şey bu.Newt i de seviyordum ama onun ölümü kitaba bir hava kattı.Ayrıca brendayı da hiç sevmiyorum. Thomasla tanışır tanışmaz ona yavşadı falan. Ayrıca teresa ölür ölmez thomasın teresa ile olan bağına rağmen hemen brenda ile öpüşmesi çok saçma.Bu arada sadece filmi izleyip yorum yapmayın. Filmi izleseydim bende brendayı severdim. Ama bunun aslı kitap ve hayatımda okuduğum en iyi kitaplardandı.

    YanıtlaSil