5 Aralık 2016 Pazartesi

Oyun Bitti -Jeanne Ryan | Kitap Yorumu

Kitabın Adı: Oyun Bitti
Orijinal Adı: Nerve
Yazar: Jeanne Ryan
Yayınevi : Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 300


















ARKA KAPAK:
Bu oyunu oynarsanız hayatınızla oynarsınız! Sinir adındaki bir internet sitesi, oyuncuların cesaretinin test edildiği ve siber ortamda naklen yayımlanacak olan bir oyunun duyurusunu yaptığında, binlerce kişi katılımcı olarak başvuruda bulunur. Şartlar çok açıktır: Eğer şehrin en işlek caddesinde gece yarısı bir hayat kadını gibi giyinerek dolaşabilecek, bir bara girip belalı tiplere sataşabilecek veya herkesin köşe bucak kaçtığı okul müdürünü herkesin ortasında küçük düşürebilecek cesarete sahipseniz bu oyuna katılmamanız için hiçbir neden yok demektir. Vee, ilk başlarda oyuna katılma konusunda kararsız kalsa da, oyunun arkasında her kim varsa, onun zaaflarını ve nasıl kandırılabileceğini çok iyi bilmektedir. Reddedemeyeceği ödüllerin cazibesine kapılıp partner olarak über yakışıklı Ian'la eşleşen Vee, kendini keyifli bir oyunun içinde bulur. Bir oyun daha... Bir oyun daha... Artan takipçi sayısı... Güzel ödüller... Heyecanlı saatler... Başlangıçta her şey yolunda gibi gözükse de büyük ödüle giden yolun pek de tekin olmadığını fark eden Vee, katılımcılarla birlikte ölümcül bir tehlikenin içinde olduklarını anlar. Artık onlar dönüşü olmayan bir noktadadırlar.
YORUMUM:

Öncelikle bu kitap aslında hiç listemde yoktu ama filmini izleyip bir kitaptan uyarlama olduğunu görünce hemen aldım. Çünkü filmini gerçekten çok sevmiştim.(Filmin Adı: Nerve) Kitabın konusu zaten beni hemen içine çekti. Kitaba başladığım andan itibaren elimden bırakasım gelmedi.  Kitabı okurken filmindeki gibi oyun sahnelerinde bayağı heyecanlandım. Böyle içinde oyun barındıran kitapları ayrı seviyorum. Açıkçası sıkıldığım bölümler olmadı. Sadece Vee ve Ian karakterlerinin arasındaki ilişkinin hissettirilemediğini düşünüyorum. En büyük eksikliklerinden biri buydu.

Zaten kitap çok kısa ve fazlasıyla akıcı olduğu için yorumda da pek bir şeyden bahsetmek istemiyorum. Ama filmini mi daha çok sevdin kitabını mı diye sorarsanız cevabım kesinlikle filmi olurdu. Hem oyunculardan hem de senaryodan dolayı film beni içini daha çok çekmişti. (FİLMİNİ KESİNLİKLE İZLEYİN.)

Kitapla film aynı değildi. Karakterlerin isimleri hariç her şey farklıydı.(Oyunlar, gidişat, final bölümü hepsi farklıydı) Filmdeki oyunları daha çok sevdim. Daha fazla cesaret gerektiren daha ekşınlı oyunlardı. Kitaptakiler filmi izledikten sonra biraz sönük kaldı  gibi ama kesinlikle heyecan vericiydiler. Keşke sonu filmdeki gibi olsaymış. Sen o kadar tempolu ekşınlı bir şekilde ilerle sonunda tempo düşsün ve ne olduya gelsin son. Böyle bir son beklemiyordum açıkçası.  Bide eksik olan bir yer giriş sahnesinde verilen olayın bir yere bağlanmış olmaması. O zaman o giriş sahnesi neydi yani?


Kitabı sevdiğimi söyleyebilirim sonu da iyi bir şekilde olsaydı tam puan alırdı kesinlikle. Ama bahsetmiş olduğum eksiklerden dolayı puan kırdım.

Filmini izlemeniz için iki neden : Dave Franco ve Emma Roberts
PUANIM:
3.5/5

2 yorum: