26 Nisan 2020 Pazar

Kore Dizisi Önerileri 2020 I Part bilmem kaç..



Uzunca bir sürenin ardından -tam olarak 4 sene- tekrar Kore dizi önerisi yapmaya geldim dostlarım! Evet farkındayım uzunca bir süre geçti çünkü dizi önerilerini instagramdan yapmak bana daha hızlı geliyordu ve haliyle burayı oldukça boşlamış bulundum.

Blog temamı uzun süredir değiştirmek istiyordum ve en sonunda düzenlemelerimi bitirdim ve artık yorumlarım ve ben artık tam zamanlı buradayız! Sizinle arayı kapatmak için izleyip bayıldığım dizileri sizinle paylaşacağım :) 

DİZİNİN ADI: Goblin (Guardian: The Lonely and Great God)
TÜRÜ:Fantastik, Romantik, Dram 
BÖLÜM SAYISI: 16
Konusu: Bir goblin olan Kim Shin (Gong Yoo) sevdiği birçok insanın ölümünü görmüştür ve ölümsüz hayatını sonlandırmak istemektedir. Bunun için de insan bir goblin gelinine ihtiyacı vardır ve yüz yıllardır bir goblin gelini aramaktadır. Bir gün, bir lise üç öğrencisi olan Ji Eun-Tak(Kim Go-Eun) ile karşılaşır ve kader ağlarını örer....

Goblin'i öneri listeme koydum fakat eminim ki aranızda izlemeyen kalmamıştır. Mutlaka izlenmesi gereken her şeyiyle aşık olduğum bir dizi kendisi.Favoriler listemin baş tacı. İzlemediyseniz (ki çok üzülürüm) benim için izleyin :) Dizinin ostlarını hala dinleyenler burada mı? Ben hepsiyle aşk yaşamaya devam ediyorum!



DİZİNİN ADI: Chicago Typewriter
TÜRÜ: Dram, Romantik, Fantastik
BÖLÜM SAYISI: 16
Konusu: Dizi, 1930’lu yıllarda Japon sömürgesi altında yaşayan ve reenkarnasyon ile günümüzde tekrar dünyaya gelen yazarların etrafında dönmektedir. Günümüzde bu yazarlardan biri kitapları çok satan bir yazar, biri gizemli bir hayalet yazar ve diğeri ise kitapları çok satan yazarın anti-fanı(bazı nedenlerden dolayı) olarak yaşamaktadır.


İlk başlarda diziyi sevmeyeceğimi düşünüyordum fakat birkaç bölüm izledikten sonra dizinin kaliteli kore dizilerinden birisi olduğunu anladım. Kaliteli diyorum çünkü çekimler, verdikleri 30lar havası, oyuncular, mekanlar çok çok  iyiydi.  Dostluk, arkadaşlık ne arasanız vardı.Farklı tarzda bir kore dizisi arıyorum diyorsanız kesinlikle izlemelisiniz. Bu arada ostlarına aşık olmak garanti!




DİZİNİN ADI: Crash Landing on You
TÜRÜ: Romantik, Komedi, Dram
BÖLÜM SAYISI:16
Konusu:Dizi, bir Güney Koreli kadın ile bir Kuzey Koreli adamın arasındaki aşk hikâyesini konu almaktadır. Güney Kore'deki bir holdingin mirasçısı olan Yoon Se-Ri (Son Ye-Jin) yamaç paraşütü yaparken sert rüzgâr nedeni ile Kuzey Kore’ye acil iniş yapmak zorunda kalır. Burada, Kuzey Koreli bir subay olan Lee Jung-Hyeok (Hyun-Bin) ile karşılaşır ve kader yine ağlarını ilmek ilmek örer.....


Taze taze izlediğim dizilerden birisi. Bu dizinin kesinlikle ayrı bir havası vardı diyebilirim. Kendine has konusu olan merakla izlediğim bir dizi oldu. Evet mantık hataları çok fazlaydı, hele ilk bölümde kızın paraşütle K.Kore'ye düştüğü sahnede çok gülmüştüm -efektler çok kötüydü ve beklentim o an gerçekten düşmüştü- ama diziyi izlemeye devam ettiğinizde diziye bağlandığımı gördüm. Başrollerin yanında diğer karakterler de önemli bir yere sahipti yani hiçbiri gereksiz, sönük bir karakter değildi. Bu da oldukça hoşuma giden yönlerinden birisiydi. İçinde aşk, dostluk, aile, komedi,dram ne ararsanız var. Bu dizinin de ostlarına aşık olmak garanti!

DİZİNİN ADI: Angel’s Last Mission: Love
TÜRÜ: Fantastik, Romantik, Dram
BÖLÜM SAYISI: 32
Konusu: Dizi, bir melek ile bir insanın arasındaki aşk hikâyesini konu almaktadır. Bir gün, bir melek olan Dan’a (L) bir görev verilir. Görevi, Yeon-Seo (Shin Hye-Sun) adındaki görme engelli genç bir kadının gerçek aşkı bulmasını sağlamaktır. Eğer bu görevi 100 gün içinde yerine getirirse, cennete kabul edilebilecektir, başarısız olursa yok olacaktır. 


Bu diziye başladığımda bu kadar seveceğimi asla düşünmemiştim. Beni içine o kadar  çekti ki. Fantastik diziler içinde favorilerim arasında yerini aldı. Başroldeki kızımızın oyunculuğu on numaraydı desek az kalır. Dizideki müzikal sahneler, şarkılar çok güzeldi. Fantastik, romantik dizi olsun bizim olsun diyorsanız mutlaka izleyin. Bu arada 32 bölüm gözünüzü korkutmasın bölümler kısa kısa aslında 16 bölümlük gibi bir şey.

DİZİNİN ADI: Vagabond
TÜRÜ: Aksiyon, Gerilim
BÖLÜM SAYISI: 16
Konusu:Bir dublör olan Cha Gun (Lee Seung-Gi)yeğenini bir uçak kazasında kaybetmesinin ardından bir ajan olan Go Hae-Ri(Suzy)nin yardımıyla neler olduğunu öğrenmeye çalışır. Bu gizemli uçak kazasının soruşturmasına karışan ve daha sonra ülkede yapılan yolsuzluklar hakkında bilgi toplamaya başlayan sıradan bir adamın (Lee Seung-Gi) etrafında dönmektedir.


Bu dizi de sıcak sıcak izlenen dizilerden. Lee Seung Gi varsa ben de varım dedim ve her zaman olduğu gibi yine bir dizisini daha çok sevdim. Adam hep aksiyon dizilerinde oynasın biz de izleyelim. Resmen aksiyon konulu dizilerin vazgeçilmez adamı kendisi. Ekşın olsun bizim olsun diyorsanız kesinlikle izlemenizi öneririm. Kısa bir dipnot düşeyim; dizide çok fazla romantiklik vs. yok. Ben diziye başlarken olacağını düşünmüştüm ama tadı damağımda kaldı siz bilerek başlayın :)

DİZİNİN ADI: Itaewon Class
TÜRÜ: Dram, Gençlik, Romantik
BÖLÜM SAYISI: 16
Konusu: Dizi, adaletsiz bir dünyada yükselmeyi başaran inatçı ve cesur bir grup insanın etrafında dönmektedir. Itaewon’da 'Jagga' adlı bir restoran zincirinin sahibi, Jang Dae-Hee ve oğlu , Park Sae-Ro-Yi’nin (Park Seo-Joon) hayatını mahvetmekle kalmaz, babasının ölümüne neden olurlar. Park Sae-Ro-Yi, intikam almak için sahibi oldukları 'Jagga' restoran zincirini yok etmeye karar verir ve aynı bölgede bir restoran açar.

Beklentimin olmadığı sırf çok fazla önerilmesi üzerine başladığım bir diziye daha kalbimi bırakmış bulunmaktayım. Diğer kore dizilerinin aksine bu dizide hangi kızımızın başrol olduğunu kestirmemiz dizinin neredeyse sonlarına doğru gerçekleşiyor. Arkadaşlık, aile, romantiklik(bana kalırsa daha fazla olabilirdi tadı damağımda kaldı resmen) ne ararsanız var. Gençlik dizileri arasında favorilerimden olur kendisi. Dizi gereksiz yere uzatılmış olsa da sevdim seni Itaewon Class! 


DİZİNİN ADI: About Time
TÜRÜ: Fantastik, Romantik
BÖLÜM SAYISI: 16
Konusu: Dizi, insanların yaşam sürelerini görebilme yeteneğine sahip olan bir genç kızın (Lee Sung-Kyung) etrafında dönmektedir. Bir gün, onun yaşam süresini durdurabilen bir adamla (Lee Sang-Yoon) karşılaşır ve ona âşık olur.

Başroldeki kızımızı -Lee Sung Kyung- sevdiğim için başladığım bir dizi kendisi.  Konusu oldukça ilgi çekici. Konuyu okuduğum da bana Zamana Karşı filmini anımsatmıştı -ki ben o filmi çok severim- bu diziyi de çok sevdim ve izlerken oldukça keyif aldım. Fantastik, romantik dizi arayışındaysanız bakmanızı öneririm.



DİZİNİN ADI: Hotel Del Luna
TÜRÜ: Fantastik, Romantik
BÖLÜM SAYISI: 16
Konusu: Dizi, Seul’un şehir merkezinde bulunan ve müşterilerinin yalnızca hayaletlerin olduğu 'Hotel del Luna' adlı gizemli bir otelde geçmektedir. Bu otelin CEO’su (IU) yaptığı büyük bir hatadan dolayı lanetlenerek 1000 yıldan fazladır, bu otelde yaşamak zorunda kalmıştır. Bir gün, bir adam beklenmedik bir şekilde bu otelde yönetici olarak çalışmaya başlar ve kader yine yine yine ağlarını örer....


Fantastik dizi aradığım bir dönemde karşıma çıkan ve arayışımı mutlu sonlandıran bir diziydi. Dizinin gereksiz  yere birkaç bölüm uzatıldığını düşünüyorum ama genel itibariyle, oyuncuları, mekanları, efektleri ve söylemeden edemeyeceğim IU'nun kıyafetlerini çok sevdim. Fantastik dizi sevenlerin seveceğini düşündüğüm bir dizi.


Bir dizi önerisinin daha sonuna gelmiş bulunmaktayım. Yorumu yazarken bir kez daha fark ettim ki ben Fantastik, Romantik konulu dizilerin müptelasıyım. Önermek istediğim başka diziler de vardı fakat onları başka zaman önermeyi düşünüyorum. Umarım önerdiğim diziler arasında hoşunuza giden diziler olmuştur ve izlemeye başlarsınız. İzledikten sonra buraya yorum bırakırsanız çok mutlu olurum. Önerdiklerim arasında zaten izledikleriniz ve hoşunuza gidenleri de yorumlara yazarsanız iki lafın belini kırarız!  Bu arada bana kore dizisi önermeyi unutmayın :)

Şuraya daha önceden önerdiğim kore dizilerini de iliştireyim:


Kore Dizi Önerileri Part I
Kore Dizi Önerileri Part II 
Fantastik Türde Kore Dizi Önerileri 




12 yorum:

  1. 4,7 ve 8'i henüz izleyemedim. Diğerleri benim de favorilerim, harika bir liste olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiiim diğerlerine de göz atmanı öneririm :))

      Sil
  2. Goblin sevilmez mi ya? Angel's Last Mission ilk başta gözümü korkutmuştu ve bazı bölümler gereksizdi ama verdiği duygu başkaydı. Diğerlerine de mutlaka bak :)

    YanıtlaSil
  3. Öneri listene bayıldım .
    İçlerinde izlemediklerim var.
    Bu ramazan günlerinde öneri listen çok iyi geldi.

    YanıtlaSil
  4. İlk üçü izledim ve Hotel Del Luna da tamamlanmayı bekliyor.. Chicago typewriter efsaneydi ama değil mi❤ Emeğinize sağlık. Dolu dolu bir liste olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Goblin seyrettiğim ilk Kore dizisi ve yarım kaldı, neden kızım sonuna kadar benden önce seyredip sonunu anlattı. Ve o kadar ağladı ki, teselli etmek zorunda kaldım, sonra tekrar izledi ve yine ağladı. Ben yine onu teselli ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa ben de çok ağlamıştım izlerken :( Sizde mutlaka bitirin, o sahneleri izlemek, duymaktan daha çok keyif verecek ❤︎

      Sil
  6. Chicago Typewriter, Hotel Del Luna ve Itaewon Class'ı izledim. Hepsini beğenmiştim ama Chicago Typewriter benim en en en sevdiğim Kore dizisi galiba. Ayrı bir yeri var. Ayrıca Goblin'i, About Time'ı ve Angel's Last Mission'u yarıda bıraktım. O sırada çok sarmamışlardı galiba.. Belki bi ara tekrar dönerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chicago Typewriter benim için de farklı bir yerde kesinlikle!
      Neeee :O Hemen Goblin'e geri dönmelisiiiiiin :)

      Sil
  7. Descendants of The Sun Konusu itibari ile burada olmayı hak ediyor.

    YanıtlaSil